Gönderen Konu: Elektrik-Elektronik bölümleri neden birleşti ? neden ayrıldı ?  (Okunma sayısı 86012 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mustafa77

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Elektrik-Elektronik bölümleri neden birleşti ? neden ayrıldı ?
« Yanıtla #36 : 11 Şubat 2009, 17:48:35 »
Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarında Elektrik Bölümü, Elektronik Bölümü ayrı birer bölümdü. Her bölümün kendine ait dersleri bulunmaktaydı. Her bölüm öğretmeninin aylık okutabilecekleri derslere ilişkin Talim Terbiye Kurulunun 12.07.2004 tarih ve 119 sayılı kararı bulunmaktaydı. Öğretmenlerin normları okulda bulunan ders yüküne göre ayrı ayrı hesaplanıp İLSİS Norm Modülüne yansıtılmaktaydı.

Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanacakların Atamalarına esas olan alanlar ile mezun oldukları yüksek öğretim programları ve Aylık karşılığı okutacakları derslere ilişkin Talim Terbiye Kurulunun 12.07.2004 tarih ve 119 sayılı karar eki çizelgeye göre atamaya esas alan Elektronik / Telekomünikasyondur.  Mezun olduğu yüksek Öğretim programı ise Elektronik ve Haberleşme Öğretmenliğidir.

02 / 06 / 2006 tarihli ve 269 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı ile 2006‐2007 Öğretim yılından itibaren Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP) kapsamında uygulamaya konulan programlar ile birlikte daha önce ayrı olan Elektrik ve Elektronik bölümleri birleştirilmiş Elektrik Elektronik Teknolojisi alanı oluşturulmuştur. Bu karar ile birlikte 17.09.2007 tarih ve 155 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı eki çizelgede Elektronik ve Haberleşme Öğretmenliği mezunlarının atandığı alan Elektrik Elektronik Teknolojisi-2 olmuştur.

Bu değişiklikle birlikte Elektrik Elektronik Teknolojisi-2 alanına atanan Elektronik Öğretmenliği / Elektronik ve Haberleşme Öğretmenliği mezunu öğretmenlerin norm sayıları ülke genelinde azalmıştır. Buna karşın Elektrik Elektronik Teknolojisi-1 alanına atanan Elektrik Öğretmenliği mezunu öğretmenlerin norm sayıları ülke genelinde aşırı bir şekilde artmıştır.

Dünyada izlenen eğitim politikalarına bakıldığında her meslek kendi içinde alt branşlara, alt dallara ayrılmakta, bu da insanların kendi ilgi, istek ve yeteneklerine göre bir konuda uzmanlaşmasını getirmektedir.

Bizim ülkemizde ise ayrı olan Elektrik ve Elektronik bölümleri birleştiriliyor. Elektrik Elektronik Teknolojisi alanı 10. sınıf alan için ortak oluyor. 11. sınıftan itibaren dallara ayrılmaktadır. Alanın ve dalların ders yüküne göre Elektrik Elektronik Teknolojisi-1 ve Elektrik Elektronik Teknolojisi-2 norm sayıları belirleniyor. Ancak Elektrik Elektronik Teknolojisi-2 alanındaki öğretmenlerin iliçi ve iller arası yer değiştirme işlemlerinde norm açığı olmamasından dolayı yer değiştirme işlemleri gerçekleştirilememektedir. Çünkü Elektrik Elektronik Teknolojisi-2 normuna eklenmesi gereken norm sayısı Elektrik Elektronik Teknolojisi-1 normuna ekleniyor. Böylece Elektrik Elektronik Teknolojisi-1 alanındaki öğretmenlerin iliçi ve iller arası yer değiştirme işlemlerinde norm açığı olduğundan dolayı yer değiştirme işlemleri gerçekleşmektedir.

02.06.2006 tarihinde uygulamaya konulan Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP) öncesinde iliçi ve iller arası yer değiştirme problemi olmayan Elektronik Öğretmeni (Elektrik Elektronik Teknolojisi-2 ), proje uygulamaya başlandıktan sonra iliçi ve iller arası yer değiştirme işlemi yapamamaktadır. Elektronik Öğretmeni (Elektrik Elektronik Teknolojisi-2 ) mağdur olmuştur.

Ayrıca hali hazırdaki uygulamalara birçok okulda elektronik öğretmeninin girmesi gereken derslere elektrik öğretmenleri fazlalığından dolayı elektrik öğretmenleri girmektedir. Ya da bir elektronik öğretmeni elektrik derslerine girmektedir. Bu da branşlaşmayı kolaylaştırmak yerine aksine öğretmenlerde ilgi ve çaba bölünmesine yol açmaktadır.

Sonuç olarak hem yer değiştirmelerde yanlış norm uygulamalarından dolayı Elektrik Elektronik Teknolojisi-2 bölümü öğretmenlerinin mağduriyeti hem de branşlaşmayı zorlaştırdığından her iki bölümünde mağduriyeti söz konusu olmuştur.

Çözüm olarak Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumlarında Elektrik Teknolojisi Alanı ve Elektronik Teknolojisi Alanı ayrı alanlar olmalı, her iki alanın ders yükü ayrı hesaplanmalı ve her iki alanın öğretmen normu ayrı ayrı belirlenmelidir.

Meslek Lisesi Bölümleri, Meslek Öğretmeni, Teknik Öğretmenler

Ynt: Elektrik-Elektronik bölümleri neden birleşti ? neden ayrıldı ?
« Yanıtla #36 : 11 Şubat 2009, 17:48:35 »
Google Reklamları








Paylaşmak güzeldir




Çevrimdışı kingmemo

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Elektrik-Elektronik bölümleri neden birleşti ? neden ayrıldı ?
« Yanıtla #37 : 21 Eylül 2011, 10:59:06 »
Akıllı insanlar birleşip güç toplamak ister. Öğretmenler de ayrılmayı ister.

Çevrimdışı kingmemo

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Elektrik-Elektronik bölümleri neden birleşti ? neden ayrıldı ?
« Yanıtla #38 : 21 Eylül 2011, 11:01:08 »
Dikkat ederseniz, ayrılmanın bilimsel açıklamasını yapamıyorsunuz. Ayrılmayı istemenin sebebi "senin norm kadroda işi garantiye alma" planın. Sadece kişisel çıkarlara göre düşüncelerinizi söylerseniz size çok gülerler....

Çevrimdışı yucel057

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
bilimsel açıklaması şu:brnaşlaşmaya engel oluyor.ayrıca birleşmeyi doğru bulanlarında hepsi elektrikçi.ilk konuyu açanları norm kadro ile suçlarken acaba siz savunmayıda aynı bahaneyle yapıyor olmayasınız

Çevrimdışı emredelen35

  • Bölüm Sorumlusu
  • *****
  • İleti: 49
    • Profili Görüntüle
evet birleşmeyi doğru bulanların hepsi eektrikçi. daha önce aylık karşılığını dolduramıyolardı. Şimdi norm açıkları oluştu. Çoğu yerde öğrenci bulamıyorlardı. Madem aylık karşılığı okutacağımız dersler farklı neden birleştik. Tek sebep erkek teknik eğt. gen. müdürü elektrikçiydi norm fazlası elektrikçilere güzellik yaptı.

Meslek Lisesi Bölümleri, Meslek Öğretmeni, Teknik Öğretmenler